Monday, 22 October 2012


ingilizce tıp mı türkçe tıp mı ?

    Eğer yapabilecekseniz, gerçekten kafaya koyduysanız ingilizce okumak daha iyidir. Fakat hazırlık okumak  ya da dersleri anlayamamak gibi dezavantajları da olabilir. Hazırlık okuyunca ingilizce öğrenmiş mi olunuyor? Tabi ki de hayır.Fakat öğrenci  üst sınıflarda  da ingilizce öğrenmeye devam edebileceği için sorun yok.
   
Ben öss döneminde 2 sene hazırlandım.Ben ingilizce tıp okumaya karar verdiğimden ingilizcemi geliştirmeye çalışmıştım .Ama sınav tecrübem olmadığından , proficiency(yeterlilik) ve sınavda dinleme ve yazma da sorulduğundan sınavı geçemedim.Yıllarımı kayıp hissettim. Şimdi hazırlık okuyorum ama biliyorum ki hazırlık okumak bir yere kadar getirir insanı.Siz o yolu zaten gitmişseniz zaman kaybı yaşıyorsunuz demektir.

SONUÇ OLARAK

    ingilizce okuyacak arkadaşlara tavsiyem :
1)ingilizceyi kendiniz evde öğrenebiliyorsanız , öğrenmeye başlayın öğrenemiyorsanız, öğrenmeyi öğrenin benim basit bir yazımla başlayabilirsiniz çünkü  beyninize kimse şırıngayla bilgi sokamaz.
2) gramer = %5  kelimedir =%95 dir.
3)"ben var gitmek okul yarın." Bu cümleyi biz nasıl anlıyorsak , başkası da bizim gramer hataları dolu cümlelerimizi anlayacaktır. Fakat bir kelime bilmediğimiz için koca bir paragrafı anlayamayabiliriz...

Hazırlık okumanın avantajı
Boş geçirebileceğiniz bir seneniz olacak bu çoğu insan için güzel birşeydir.öss stresinden sonra iyi gelir.
Dersler eğlenceli oluyor ve bilmiyorsanız gerçekten birşeyler öğrenirsiniz.
Okuldan sonra çalışabilir, kendinizi geliştirebilir ya da gezebilirsiniz dersler 12.30 da bitiyor.
Hafta sonu zaten boş.
Hazırlık Okumanın Dezavantajları
Eğer okulun sizi getireceği seviyedeyseniz , zarardasınız demektir.Zaman kaybı.
Okul 12.30 da bitse bile öğle yemeğiyle birlikte kampüsten çıkış 2 yi bulur.Ve yapmak istediğiniz şeyler için yeterince zamanınız kalmaz.
 İstanbul gibi bir şehirdeyseniz okulun üstüne bir de yol çekeceksiniz.

 Gramer kitaplarıyla ingilizce öğrenilmez, öğrenilseydi 12 sene okul okumuş insanlar olarak öğrenirdik ve hazırlık okumamıza gerek kalmazdı zaten ..
  Hazırlıkta not peşine düşeceksiniz. Mesela yazma ödevlerinde 100 kelime sınırı olacak , değişik cümleler yazmaya çalışırsanız çok yanlış yapacaksınız ve az puan alacaksınz.Tüm bunlar sizi basit ve hatta alıntı cümlelere yönlendirecek.


 
23 Ekim 2012 

   
   
 

No comments:

Post a Comment