Monday 22 October 2012

Neden Tıp?
     Tıp okumak için çok önemli sebepleriniz olmalı , yoksa ,  vuran dalgalar karşısında dayanamayan kayalar gibi ,eriyip  denize karışırsınız. Tutkulu olmalısınız.Benim tutkum ise çocukluktan geliyor. Küçükken bilim adamı olmak isterdim.Ama soranlara diş doktoyu derdim.Çünkü o normal birşeydi ve şeker yemekten dişlerim ağrırdı.

    Ülkemizin şartlarında , herkes gibi çaresizliği öğrenmeli miydim?Hayır. Hayallerimi kötü adamlara karşı korumalıydım. Hayallerimi korusamda, gerçeği göz önünde
 bulundurarak bir meslek seçmeliydim.

     Beyaz önlüklü adamlar... 14 yaşıma geldiğimde başıma gelen talihsiz bir olay sonucu , 2 ayımı hastanede geçirerek ameliyatla kurtulduğum sırada,  onları yakından tanıma fırsatı bulduğum insanlar..  Onlardan biri olmalıydım. İyilerinden biri.
  
    İşte o zaman , doktor olmak fikri aklıma girdi. Fakat hala diğer mesleklere saygım vardı ve seçim yapmak için çok erkendi. Oysa zamanla alternatifler yok olacakve beynimde, doktor olmak fikri  hakimiyetini ilan edecekti.

    Henüz tıbbın hiçbir zorluğunu bilmiyorduk ve bize bunlardan bahsedenler oluyordu.Fakat benim için alternatif yoktu.Tıptı çünkü:

-Türkiyenin dünya ortalamasının üstünde olduğu , belki de en iyi olabileceği nadir branşlardan.
-Sen işine odaklanırken, parayı düşünmemene yetecek geliri var.
-Herkes hasta olur , yanında bir doktor olmasını ister.
-insanlarla içli dışlı olabildiğin ve onlara yardımcı olabildiğin nadir işlerden.
-Bilime açılan kapıdır.
-Saygı görürsün.Mizahi bir bakışla :  "Açılın ben doktorum" dersin. Fakat her zaman açılın ben mühendisim diyemezsin.  İnşaatta işe karışırken açılın ben mühendisim! desen, " De hssktr ordan ben de 40 senelik ustayım" diyebilirler . Adamlar haklı.

-Tıbbın bitmemesi de bir güzelliktir.

Girdiğin yola yürüyeceksin sonuna kadar.
Tıbbın sonu yok yürü yürüyebildiğin kadar.
 


     


2 comments:

  1. Today s zaman ha cemmatten seni almasınlar :D

    ReplyDelete
  2. The fallout 76 black titanium - TITanium Art
    › fallout-76-black-t › trekz titanium fallout-76-black-t titanium nose hoop Aug 18, 2021 — Aug 18, 2021 The fallout 76 black titanium. Photo courtesy TITNIA, titanium tent stakes Indonesia (AFP). The fallout 76 titanium edc black titanium is titanium astroneer printed on white paper with a

    ReplyDelete